15 May 2012

SC #17 | Green savoury Cake

As a little celebratory "you've finished uni!" treat, I made myself a savoury cake over the week-end. They're one of my favourite things ever. I love sweet cakes too but savoury ones just have something...


Pesto, feta & pine nuts savoury cake

- 180g flour
- 100ml milk (preferably whole, but I used skimmed and it was alright)
- 150g feta cheese
- 40g pine nuts
- 3 eggs
- salt, pepper
- 3-4 large tablespoons of pesto
- 1 tsp baking powder
- 1 tsp olive oil

Preheat oven on 180°C.

Whisk eggs, oil and milk together in a large bowl. Add pesto and mix. Then add the flour, baking powder, seasoning and mix.  Then add the diced feta and pine nuts and mix some more.

Pour in a rectangular cake tin. Cook for about 45mns (at least, that's what I had to do. The recipe said 20mns. I've often had to let my cakes in the oven longer than advised, don't know if they're all wrong or if my ovens just don't work!)

***
Je me suis accordée un petit cake en guise de récompense spéciale "tu as fini ton année de fac !" C'est une de mes choses préférées. J'adore les cakes sucrés, mais ceux salés ont vraiment un petit truc en plus.


Cake au pesto, à la feta et aux pignons de pin

- 180g de farine
- 100ml de lait (entier de préférence, mais j'ai utilisé de l'écrémé et c'était bien aussi)
- 150g de feta
- 40g de pignons de pin
- 3 oeufs
- sel, poivre
- 3-4 bonnes cuillères à soupe de pesto
- 1 sachet de levure
- 1 càc d'huile d'olive

Préchauffer le four à 180°C.

Battre les oeufs, l'huile et le lait. Y ajouter le pesto et mélanger. Y ajouter farine, levure et assaisonnement et mélanger. Ajouter la feta en cubes et les pignons et mélanger une dernière fois !

Verser dans un moule à cake. Cuire environ 45mns (en tous cas, c'est le temps que j'ai du laisser le mien. La recette disait 20mns. Je dois souvent laisser mes cakes plus longtemps que prévu, mais je ne sais pas si ça vient des recettes ou si tous les fours que j'utilise sont foutus !)




Oh and by the way, I've just finished reading Insurgent, by Veronica Roth, the fantastic sequel to the amazeballs Divergent. If you're into young adult dystopian novels, READ IT! It's The Hunger Games meets The Matrix. A good read!

Oh et au fait, je viens de finir de lire Insurgent, de Veronica Roth, le fantastique tome 2 suivant le trop khoule Divergent. Insurgent sortira en Novembre prochain en français. D'ici là, lisez le premier tome ! Si vous aimez les romans jeune adultes dystopiques, cette trilogie vous plaira ! C'est un mélange entre The Hunger Games et Matrix. Un bon bouquin !


Train rides this year/Voyages en train cette année : 15.
Last TV show episode watched/Dernier épisode de série regardé : Parks and Recreation S03E01

No comments:

Post a Comment